Sosyal Ağların Reklam Olanaklarını Kullanıyor musunuz?

Posted on August 15, 2013

0


30072013 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Sosyal medya ağlarının 3 popüler ağında verilen reklamlar, ürünümüzü satın aldırma veya marka mesajımızı tanıtma imkanı sunuyor!

İşletmeler, tüm ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için Twitter, Facebook ve LinkedIn ağları üzerinden satın alınabilen ücretli reklamları kullanıyor. Farklı çeşitlerdeki iş kolları için pazarlama söz konusu olunca öne çıkan bu 3 ağ, reklam pazarında büyük bir güç haline geldi.  Sosyal ağlar sayesinde ulaşılabilen insan sayısı gün geçtikçe artıyor ve artmaya da devam edecek. Örneğin, sadece Facebook ağı 1 Milyarın üzerinde kullancıya sahip.

En önemli soru;

Bu ağlar üzerinden oluşturulan reklamlar, işletmelere daha çok müşteri ve takipçi kazandırma konusunda başarılı mı? Cevap EVET!

Facebook, işletmelerin kendi sayfalarına yönelik ayarlamalarına bir takım güncellemeler getirdi. Sayfanızı takip eden her kişi gönderilerinizi ve güncellemelerinizi göremeyecek sadece sizin izin verdiğiniz kişiler ücretli reklamlarınızı, sponsorlu gönderileriniz ile etkileşim içine girebilecek. Böylelikle takipçilerinizi ya da onların arkadaşlarını seçerek hedef kitlenizi daha bilinçli ve sistematik bir şekilde kontrol etme  şansına sahip oluyorsunuz.  Maliyet farklılığı tabiki olacaktır ama görünülebilirliğiniz de o oranda artış gösterecektir.

Facebook ile gönderileri öne çıkarın!

Konuşma kutusunun sağ alt tarafında bulunan ‘gönderi tanıt‘ bölümü,  gönderilerinizin kaç gün ve kimler tarafından görülmesini ayarlamanızı sağlar. Amaç, hem hedef kitleye hem de potansiyel kitleye kendinizi göstermektir. Sonuç, hedeflemenin ve iletinin doğru kitleye ulaştırılmasıdır.

Twitter ile yüksek etkileşimli tweetler oluşturun!

Tweetlerinizi tıklayan, takip eden, retweetleyen ya da favorilerine ekleyen her kişi sizin için önemlidir. Böylelikle Twitter’da hem konumlanmanız hem de tweetinizin kaç kişinin gördüğünü ölçmeniz kolaylaşır. İyi bir analiz ile bu ağ üzerinde yapılması gereken iş politikalarınızı belirleyebilirsiniz.

LinkedIn ile geleneksel reklamdan kopmayın!

LinkedIn ağında belirli bir ileti boşluğu için ödeme yaparak iletiyi LinkedIn sitesindeki seçkin sayfalarda reklam olarak sergiletirsiniz. Profösyonel dünyanın buluşma noktası olan LinkedIn, özelde  şirketlere pazarlama yapan ve bireyleri hedefleme zorunluluğunda bırakmayan şirketler için daha iyi bir seçenek olabilir.

Sosyal medyada reklam vermeye karar verdiniz. Peki, ya sonra?

Sosyal medya reklamları iş akışınıza ivme kazandırır. Ağların kendi yapısına göre doğru hedefleme önerilerini dikkate alarak adım atın. Böylece ürün tanıtımı için sarfettiğiniz çabanızı sistematik bir şekilde yürütebilirsiniz. Reklamla öne çıkan gönderilerinizi iyi takip edin, hedeflemenizi ara ara değiştirin, yeni hedef kitlelere ulaşın.

Advertisements