E-Ticareti Tetikleyen Faktörleri Biliyor musunuz?

Posted on July 30, 2013

0


25072013 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

shutterstock_87124546Önce Dinle, Stratejini Belirle ve Etkileşime Geç!

2009 yılında bir günde atılan 2.5 milyon tweetle kıyaslanınca günümüzdeki günlük 340 milyon tweetin denetimini sürdürmek çok daha zor bir iştir. Şirketinizin isminin veya endüstrisinin ne zaman bu tweetlerde bir kahraman ya da gösterilen bir hedef noktası haline geleceğini asla bilemezsiniz. Sosyal medyanın geçici bir heves olduğunu düşünmek veya sosyal medyayla hiç ilişkide bulunmuyor gibi davranmak, kitlenin işiniz, markanız, ürününüz hakkında bir şeyler konuşmasını engellemez.

Satın alma eyleminin %20′si sosyal medya üzerinden gerçekleşiyor.

Müşteriler sosyal medya aracılığıyla şirketiniz ile ilgili iyi veya kötü eleştirileri okuduğu süreç içerisinde, zihinlerinde sizi yeniden konumlandıyor. İşte tam bu noktada, sosyal medya kitlenin konuşmalarının bir parçası olan, iş büyümesine katkıda bulunan harika bir araç olabilir. İş büyümesiyle ilgili daha detaylı bir bilgi vermek gerekirse, 2015 yılında sadece mobil araçlar aracılığıyla sunulan hizmetlerde ve ürünlerde 119 milyar dolar kazanma beklentisi var. Konumlarını sürdürülebilir kılmak isteyen şirketler değerlerine sadık kalmalı ama dikkatleri çekmek için de yeni iş stratejileri ortaya koymalıdır.

Vine ve Instagram Aracılığıyla Etkileyici İçerik Mi? EVET.

Medya kanallarını kullanma yolları arayan şirketlerin gözdeleri; Vine ve Instagram.

Instagram uygulamasında yer alan yeni video özelliğinin piyasaya sürülmesiyle etkileşimli içerik yaratmak için daha çok fırsat doğdu. Şirketinizin satın alma niyeti olmayan kitle için bir şeyi eğlenceli veya kullanışlı gösterebileceği yollar üzerine bir düşünün. Müşterilerin daimi sorusu; Bu ürünün benim için ne özelliği var? şeklindedir.

Örneğin, Lowe’s şirketi, #LowesFixInSix etiketini kullanarak Vine uygulamasıyla içeriği kullanıcılara sundu.

İletişim aracı: Sosyal medya araçları –> Twitter (#LowesFixInSix) ve Vine  –> Sonuç: Etkileşimli içerik çalışması.

Sosyal medya stratejinizin sahip olması gereken birkaç görüşü özetlyecek olursak;

  1. Kişilerin sosyal medyayı niçin kullandıklarını anlayın.
  2. Paylaşımcı olun.
  3. Müşterilerinizle gün içinde iletişime geçin.
  4. Topluluğun bir parçası olun.
  5. Etkileşime nüfuz edenlerle ilişki kurun.

Kullanıcıların günlük sosyal düzenini bölmek yerine gruplarının bir parçası olun. Tek başınıza vaaz verir gibi konuşmak yerine onlarla birlikte konuşun. Paylaşılabilir yüksek kaliteli bir içerik oluşturursanız, markanız eğlenceli bir hal alır.  Son olarak, etkileşime nüfuz edenler kelimesinin anlalamı sadece ünlü kişiler değildir. Bu kişiler marka yandaşları da olabilir. Markanızın tutkunu olan her sosyal medya kullanıcısıyla ilişkiler kurabilirsiniz. Müşterilerinize kulak vermek, diğer iş türlerini etkilediği gibi elektronik ticareti de geliştirebilir.

Gelişen ve gelişmeye devam eden iletişim kanallarını göz ardı etmek yerine bu araçlardan kendi sektörünüzde nasıl fayda sağlayacağınıza Odaklanın. Düşünün. Karar verin. Uygulayın.

Advertisements