Sosyal Medyada Sektöre Göre Planlama Nasıl Yapılır?

Posted on July 22, 2013

0


11072013 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

restoran

Sosyal medya, online platformlar aracılığıyla her sektörün hem var olan müşterileri hem de potansiyel kazanılacak müşterileri ile iletişim kurmaya, etkileşim sağlamaya aracı bir kanaldır. Bu yazımda örnekleme olarak hizmet sektöründen restoranların, sosyal medyada pazarlama planlarına yönelik ip uçlarına yer vereceğim. Restoranlar, sosyal medya kanalları ile güçlü bir çevrimiçi etkileşim süreci sağlamaktadırlar. Bu oluşum zamanla mevcut ve potansiyel müşterileri ile marka arasındaki iletişimi sürekli, samimi ve sadık kılar. Restoran için hazırlanan sosyal medya pazarlama planındaki amaçlardan biri, markanın kendi ürünlerini ve hizmetlerini; Facebook, Twitter, Instagram , Pinterest, Foursquare gibi sosyal ağlar üzerinden tanıtmaya ve satmaya yöneliktir. Bu ağlar çevrimiçi ortamda etkileşim, diyalog geliştirirken kullanılan görsellerle markanın akılda kalıcılığını sağlar.

Başarılı bir sosyal medya pazarlama planı için bilinmesi gereken 4 adım:

1. Hedef kitle

2. İçerik

3. Fikir ya da Konsept

4. Rekabet

Bu 4 maddenin etkili bir şekilde planlaması yeni müşteri kazanımını arttıracaktır.

Hedef kitlenizi tanıyor musunuz?

Sosyal medyada pazarlama planınızı kim için oluşturuyorsunuz? Bu sorunun önemi, bütün sosyal medya pazarlama planınızı etkileyecek olmasıdır. Çünkü, her sosyal paltformda milyonlarca kişi bulunuyor. Peki, sizin kitleniz iş çıkışı dışarda takılanlardan mı? Yoksa sadece hafta sonu ailesi ile dışarıda geçirenlerden mi? En basit soruya vereceğiniz en basit cevap ile kim için strateji geliştireceğinizi bulmalısınız.

Sosyal medyada yayınlanacak içeriğiniz nedir?

Hedef kitlenizi tanımladıktan sonra, o kitleye hitap edecek en uygun iletiyi, sesleniş biçimini bulmanız gerekiyor. Eğer sizin hedef kitlenizi oluşturan kişiler öğle yemeklerine düşkünse, o zaman hafta içi günlük öğle yemeği spesiyallerinin ve önerilerinin içerikte yer alması doğru olacaktır. Böylelikle hedef kitlenizi her öğlen restroranınıza davet etmiş olacaksınız. Eğer hafta sonu daha çok iş yapmayı planlayan bir işletmeyseniz, o zaman cuma ve haftasonları atacağınız iletileri çoğaltmanız gerekir. Tabii sürekli kendi restoranınıza dair ürün bilgileri dışında; yemek tarifi, gastronomi alanından bilgiler, ilgi çekici yemek tasarımları, hedef kitlenizin yaşam tarzını yansıtan video, fotoğraf, etkinlik gibi içerikler, stratejinizin planında önemli yer kaplar.

Restoranınızın konsepti nedir?

Çok lüks bir restoran mısınız? Yoksa öğrencilerin okuldan çıktıktan sonra ayaküstü atıştırmaya geldikleri bir mekan mısınız? Trend misiniz? Yoksa daha hippi bir tarzınız mı var? Kendi işletmenizi ne kadar tanıdığınıza dair bu sorular çoğaltılabilir. Önemli olan kendinizi hedef kitlenize nasıl tanıttığınız ve ne şekilde bir geri dönüşüm aldığınızdır. Örneğin, sizin kitleniz ‘happy hour’ olarak adlandırılan hem bir şeyler içmeyi hem de sohbet etmeyi seven bir kitle ise, üreteceğiniz içerikte ‘mutluluk’ temasını göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Hele bu kitlenin yaşı 30-50 arasında ise, iletide paylaşacağınız cümleye, tona ve kelimeye çok dikkat etmeniz gerekiyor. Çünkü, her yaş grubunun ya da kitlenin kendine has bir etkileşimi ve dili var.

Restoranınızın rakipleri kimler?

Rakip işletmeler hangi sosyal ağları kullanıyor? Onların iletilerini sosyal ağları üzerinden hiç takip ediyor musunuz? Bu soruların cevabı evet olmalı. Çünkü rakibiniz, sizin kendi sosyal medya pazarlama stratejinizi ve tekniğinizi oluşturmanızda size kolaylık sağlayacak ve yardımcı olacaktır. Rakip analizinde birebirde elbette ileti kopyalamayın ama esinlenin, geliştirin ve kendi konseptinize farklı bir şekilde uygulayın.

Advertisements