Yeni Nesil Pazarlamanın Olmazsa Olmazı!

Posted on July 11, 2013

0


09072013 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Sosyal medyada pazarlama, hem işletmelerin pazarlama stratejilerinin yapısını değiştiriyor, hem de bu yapılanma içinde pazarlamacıların işlerinde daha yetkin olmasını sağlıyor. Sosyal medya; tüketicilerin demografik yapısını, etkin alanlarını ve satın alma eylemlerini anlık gözlemliyor, daha etkili bir strateji üretmeye ve uygulamaya olanak sağlıyor. Bu özelliği ile geleneksel medyanın ürettiği fikirlerden daha yaratıcılarını ortaya koyabiliyor.

Prbucks Dijital Medya Ajansı‘nın Sosyal Medya Pazarlama Endüstrisi Q2 2013 Raporu’nu gösteren infografikteki verilerden değerlendirdikleri sonuçlar:

Sosyal medya, pazarlamacıların kendi işlerinde daha etkin olmasını sağlıyor.

Araştırma gösteriyor ki, sosyal medya doğrudan pazarlama, tıklama başına reklam gibi pazarlama süreçlerine göre potansiyel müşteriye ulaşma açısından iki kat daha hızlı olup, %13′ten yüksek bir geri dönüşüm oranına sahiptir.

Sosyal medya, yeni nesil pazarlaması için gerekli ve önemlidir.

Pazarlamacıların %74′ü yeni nesil pazarlamasında özellikle Facebook ve Twitter ağlarının önemini dile getiriyor. İşletmelerin pazarlama süreçlerinde önemli bir yere sahip olan sosyal medya, son 6 ayda %21′lik bir artış göstermiştir.

Sosyal medya, işletmeler ve potansiyel müşteriler arasında etkileşimi, iletişimi hızlı ve kolay sağlayan bir kanaldır.

1000′den fazla Facebook sayfa beğenisi alan, Twitter takipçisi olan işletmeler, web sitelerini ziyaret eden ve satış sürecine dahil olan potansiyel mişterilerin sosyal ağlar üzerinden geldiklerini düşünüyor.

Sosyal medyada müşteri tarafından dile getirilen şikayetler, işletmelerin yeni iş politikalarını belirlemesinde önemli rol oynar.

Birçok şirketin hala sosyal medya müşteri hizmetleri departmanı yok. Bu durum bazı işletmeleri bu alanda sıkıntıya sokuyor. Çünkü müşterilerin %25′i yapmış oldukları şikayete en az bir saat içinde cevap verilemesini bekliyor.

Sosyal medya, bir şirketin satış ve müşteri tabanını arttırırken, satın alma eylemini önemli bir oranda etkiler.

Araştırmaya göre, pazarlamacıların %52′si potansiyel müşterilerini Facebook, %43 LinkedIn ağları üzerinden buluyor. Çevrimiçi kullanıcıların %46′sı satın alma sürecinde sosyal medyaya güvendiklerini belirtiyor.

SMMStatistics_Draft1.0

Advertisements