Medya Tüketiminde Aslan Payı Dijitalin

Posted on June 18, 2013

0


17062013 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Mobil iletişimin gelişimi ile birlikte global çapta tüketiciler farklı mecralarda yer almaya ve vakit geçirmeye başladılar. Teknolojinin gelişmesi ile çoğalan bu mecralar dijital evrim sürecini de çok net bir şekilde ortaya koyuyor.

VivaKi Business Intelligence‘ın Global Web Index verileriyle hazırladığı bu çalışmada, Türkiye’de ve dünyadaki tüketicilerin farklı medya kanalları ile geçirdikleri süreler ele alınıyor.

Kullanıcılar tarafından medya tüketimi günde ortalama 10.9 saat, dijital medya tüketimi günde ortalama 5.9 saat

Türkiye’deki aktif internet kullanıcıları, çeşitli cihazlar aracılığıyla günde ortalama 10,9 saat medya tüketiyor. Bu tüketimde aslan payı dijitalin; gün içindeki tüketimin yarısından fazlası online olarak geçiriliyor. Her gün internete bağlanan kullanıcıların ele alındığı araştırma kapsamında TV %24, radyo %10, basılı yayınlar da (gazete ve dergi) %7’lik bir yer kaplıyor.

Online medyada tüketim daha fazla

Türkiye’deki aktif internet kullanıcılar dijital medyada geçirdikleri sürenin yarısından fazlasını mikrobloglarda ve sosyal ağlarda harcıyorlar. Ortalama olarak bu süre 3 saat kadardır. Aynı zamanda geleneksel medyanın dijital ortamdaki varlığı da medya içeriği paylaşımı açısından oldukça önemli bir paya sahiptir. Bu pay, online gazete /dergi, radyo ve TV arasında %10 olarak paylaşılıyor.

Günlük-Medya-Tüketimi

Advertisements