Dijitalde Pazarlama ve PR Entegrasyonu

Posted on November 27, 2012

0


27112012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Dijital teknolojilerin gelişimi ile birlikte ortaya çıkan yeni medya kanalları, yeni iletişim ortamları ve sosyal ağlar pazarlama dünyasının da yönününü değiştirmektedir. Pazarlamacıların yaratımı ile hedef kitle üzerinde meydana gelen Fark etme – Düşünme – Satın alma eylemlerine, dijital pazarlama ile birlikte kullanıcı yaratımlı Kullanım – Fikir Edinme – Konuşma süreçleri de eklendi.

Kurumların iletişime geçeceği kitlelerin pazarlama alanında meydana getirdikleri bu çift yönlü etkileşimde PR (Halkla İlişkiler) bölümünün rolü büyüktür. Çünkü PR, insan toplulukları ile kurumu bir araya getiren, bilgi aktarımını sağlayan bir kanaldır. Bu yüzden dijitalde Pazarlama ile PR’ı birbirinden ayrı düşünmek olanaksızdır.

Dijitalde halkla ilişkiler çalışmalarından doğrudan fayda sağlayacak olan dijital pazarlama alanları:

1. SEO

2. İçerik Üretimi

3. Sosyal Medya

Bu alanlarla ilgili daha fazla bilgi sahibi olmak için infografiği inceleyiniz.

Advertisements
Posted in: digital media