Sosyal Medyada CRM’in Önemi (İnfografik)

Posted on November 7, 2012

0


07112012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Sosyal medya sadece pazarlama alanında değil, aynı zamanda müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) söz konusu olduğunda da etkili bir araç niteliğindedir. Bu infografik, CMSWire tarafından sosyal müşteri ilişkileri yönetiminin mevcut durumunu ortaya koymak için hazırlanmıştır. Aynı zamanda infografik, herkes tarafından bilinen markaların Twitter, Facebook gibi ağları kullanarak müşterileri ile nasıl ilişkiler geliştirdiklerini ve onlardan nasıl veri topladıklarını da göstermektedir.

İnfografiğe göre, pazarlamacıların yüzde 38′i Sosyal CRM için sosyal medyada stratejilerini planlayıp, bu konuda bir girişimde bulunmamışlardır.

CRM’in sosyal medyada kullanımı:

  • Hızlı satış: Müşteriler sosyal medya aracılığı ile etkileşim içerisine girdikleri marka üzerinde yüzde 20-40 daha fazla harcama yapmaktadırlar.
  • Müşteri Deneyimini Anlamak: Müşteriler genellikle sosyal medya kanalıyla takip ettikleri markalardan kuponlar, indirimler ya da özel fırsatlar istemektedirler.
  • Müşteri Destek: Tüketicilerin yüzde 17′si son bir yıl içinde müşteri hizmetleri ile iletişimi sosyal medya aracılığı ile sağlamaktadır.

Sosyal CRM farklı yönleri ve diğer bilgiler için infografiği inceleyiniz.

Advertisements
Posted in: sosyal medya