Sosyal sinyali ölçümlemek üzerine bir çalışma

Posted on May 1, 2012

0


01052012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Tasty Placement tarafından yapılan çalışma, 6 web sitesi ve 6 şehir ele alınmasıyla genel sosyal medya aktiviteleri ve organik arama motorlarındaki  sıralama arasındaki ilişkiyi deneyimlemeye yöneliktir. Akraba, arkadaş ve iş dünyasındaki yakın çevre üzerinde yapılan çalışma sosyal ağların (Örneğin; Google Plus oylarını elde etmek için bir siteyi desteklemek gibi.) belirli sosyal medya aktivitelerini  her ay verilen değişik iletilere göre gelen tepkiyi ölçümleyerek ağın arama motorunda hangi sırada yer aldığını ortaya koymaya çalışıyor. Bu çalışma sosyal ağların Google sıralamasındaki inişleri ve çıkışları incelenerek sonuçlanıyor.

Google Plus, Facebook ve Twitter ağları üzerinden küçük çapta yapılan bu araştırmanın sonucunda, Google plus’ın %14.63 oran ile ön plana çıktığı görülüyor.

Çalışma hakkındaki diğer bilgiler için infografiği inceleyiniz.

Advertisements
Posted in: digital media