Sosyal medyada 6 “I” açılımı

Posted on April 12, 2012

0


12042012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Sosyal medya ile birlikte gelen C’lerin yükselişi elbette beraberinde bir takım veriler ve bu veriler aracılığı ile bir başarı ölçüm sistemi getiriyor.

Sosyal Medya başarı ölçümünün 6 I’sı:

  1. Involvement (katılım)
  2. Interaction (etkileşim)
  3. Intimacy (samimilik)
  4. Influence (etki)
  5. Impact (tesir)
  6. Insight (kavrama)

Blog ve websitelerinde başarı ölçümü:

Involvement (katılım): Sitenin müdavimleri ve yeni kullancılar tarafından sıkça ziyaret etmesi,

Interaction (etkileşim): İletilere yapılan yorumlar, geri bildirimler, üyelikler (e-mail, rss gibi.) aracılığı,

Intimacy (samimilik): Geri bildirimlerin içerik analizlerin pozitif ve negatif durumlarının saptanması,

Influence (etki): İletilen yanıtlarla, bookmark paylaşımı, bağlantılar vb. aracılığı

ile sağlanır.

Twitter’da başarı ölçümü:

Involvement (katılım): Takip edilenler ve takip edenler listesi

Interaction (etkileşim): Tweetler, yanıtlar, kişisel mesajlar, retweetler

Intimacy (samimilik): Tweetlerin içerik analizlerin pozitif ve negatif durumlarının saptanması,

Influence (etki): İletinin ulaşması, etiketler, listeler vb. aracılığı

ile sağlanır.

Diğer popülar sosyal ağlardan olan Facebook, Linkedin vb. başarı ölçümlerini incelemek için infografiğe göz atınız.

Advertisements
Posted in: digital media