Firmam kazansın diyorsanız “Pin it”

Posted on March 28, 2012

0


27032012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Son zamanların en hızlı büyüyen sosyal ağ sitesi olan Pinterest artık her sektör tarafından yavaş yavaş ilgi odağı haline geliyor. Aylık ortalama 98 dakika harcanan bu sitede her gün moda, yemek, mimari vb. gibi alanlarda kullanıcılar “pin it” eylemini gerçekleştiriyor. Dolayısıyla bu yükseliş ister istemez marka yöneticilerine de şu soruyu sordurmaktadır; Biz firma olarak bu ağ içerisinde yer almalı mıyız?

Infografik kimin, neden ve nasıl Pinterest ağı içerinde yer alması gerektiğini göstermektedir.

Cinsiyet açısından infografiğe göz atacak  olursak, şubat aylarının ortasında Google’s Doubleclick Ad Planner tarafından toplanan verilerde, Pinterest ağında en çok “pin it” eylemini gerçekleştiren %87 gibi büyük bir oranla kadınlardır.

Neden Pinterest ağında yer almalıyım?

comScore verilerine göre, Ocak ayı içerisinde Pinterest ağını ziyaret eden Amerikalılar 11.7 milyon. Mayıs 2011’den Ocak 2012’ye kadar inanılmaz bir yükseliş gösteren Pinterest, bir sonraki yıllarda markalar tarafından da daha çok benimsenmeye ve kullanılmaya başlanacak gibi gözüküyor.

Çağımız görselliğin üzerine kurulu. Pinterest de görsel ürünleri farklı kategoriler altında toplayarak paylaşıma sunabilen, markalar için de faydalı olacağını düşündüğüm yeni bir platform. Diğer sosyal ağlar ile iyi bir etkileşim içerisinde çalıştırıldığında sosyal medyada verimli bir paylaşım trafiği yaratacağı inancındayım.

Pinterest ağında yer alan firmalara ve diğer bilgilere göz atmak için infografiği inceleyiniz.


Advertisements