Alışverişim bir ‘like’ a bakar diyorsanız

Posted on March 21, 2012

0


21032012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim


Son zamanlarda yapılan araştırmalarda da göze çarpan arkadaş tavsiyelerinin kişilerin ‘alışveriş yapma’ eylemlerini belirlemesi açısından önemi büyük.  Sosyal ağların beraberinde getirdikleri yenilikler de bu tavsiye uygulamalarına aracı nitelikte. Örneğin, Facebook’da bir marka ya da ürün için verdiğimiz her like (beğeni), o ürünün online (çevrimiçi) platformda konumunu belirliyor. Bu gibi gelişimleri fark eden e-ticaret siteleri de sosyal ağların gücünden faydalanmak istiyorlar. İnfografiğe baktığımızda, e-ticaret sitelerinin %71’i kendi internet sitelerinde share (paylaşım) ve like (beğeni) butonlarını sosyal ağlarda yer alan kullanıcıya ulaşmak için kullandığı görünüyor.

En iyi 300 e-ticaret sitesine bakıldığında, Facebook “like” butonu %60’lık bir oran ile en çok tercih edilen konumda. Sıranın sonunda %9’luk oranla Pinterest ağı yer alıyor.  Bu iki ağ arasındaki farkın ileride daha da azalacağı düşüncesindeyim. Pinterest, yeni bir ağ ve kullanıcılar şu an bu ağı keşfetme aşamasında. Online olarak var olan her ağın keşfedilmesinden sonraki ilk düşünce gerek markalar gerekse şirketler açısından olsun; bu keşif işime yarar mı? Eğer yarar ise, nasıl uzun ve verimli bir yolculuğa dönüşebilir? sorusudur.

Advertisements