Kurumların blog sahibi olmasının önemi

Posted on March 19, 2012

0


19032012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Hangi sektörde olursanız olun kurumsal internet sitenizde kurumunuzun sosyal ağ bağlantılarının bulunması gereklidir. Ayrıca kurumuzun ve markanızın bilinirliği ve tanınırlığı açısından da çok önemlidir. Kurumunuzun kendine ait bir blog sitesi olması, sektörde kurumunuzun profesyonel ve lider olduğunun da bir göstergesidir. Günümüzde bloglar “online journal”yani online dergi olarak adlandırılır. Bloglara girilen konular hem daha hızlı paylaşıldığı için, hem de kurumsal dilden biraz uzak samimi bir yapı kullanıldığı için hedef kitleler tarafından rağbet görür.

Odmgrp.com tarafından oluşturulan bu infografikte, Amerika’da kurumlar tarafından blog oluşturma ve kullanma ile ilgili istatistikler yer almaktadır. Amerika’da en yaygın blog siteleri Blogger, WordPress ve Tumblr’in, 1 ay içerisinde 80 milyon ziyaretçiye ve online mecrada bulunan her 4 kişiden birine ulaştığı görülüyor. Bununla birlikte, kurumların blogları, 2009 yılından 2011 yılına kadar geçen süre içerisinde %8 bir artış göstermiştir.

Sosyal ağlar bir bloğun okunma trafiğini nasıl destekler?

Bloggerların %81’i Facebook hesaplarını kendi bloglarını destekler nitelikte kullanmaktadır.

Bloggerların %64’ü Facebook hesaplarını diğer okuyucularla iletişimi kurmak için kullanmaktadır.

Bloggerların %45’i Facebook ağının kendi bloglarında var olan okuyucu trafiğini arttırdıklarını dile getirmektedir.

Kurumun kendi bloğunu oluşturabilmesi için bilinmesi gerekenler nelerdir?

Öncelikle kurumun bloğunun platformunu seçmek gerekmektedir. (sektörünüz hangi alanda hizmet vermektedir? Bilişim, moda vb.)

Kurumun uzmanlık alanı çerçevesinde bloğa içerik üretmesi gerekmektedir.

Kurumun sosyal medyada yer alan diğer hesaplarını blogda da paylaşması gerekmektedir.

Diğer veriler için lütfen infografiği inceleyiniz.

Advertisements