Markaların dijital dünya ile ilişkisinde son durum

Posted on March 14, 2012

1


13032012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

İnternetin ve internet için oluşturulan ortamların gelişimi ile bir markanın dijital dünyada var olması artık hiç de zor değil.  İşte 2012’nin internet pazarlamasına dair önemli veriler.

Tüketicilerin %90’ı tanıdıkları tarafından, %70’i tanımadıkları tarafından marka hakkında çevrimiçi platformlarda verilen tavsiyelere güvenmektedir. Aslında bu iki oran arasındaki farkın çok büyük olmadığını görmekteyiz. Önemli olan markanın kendi değerini offline ortamda olduğu kadar online ortamda da gösterebilmesidir.

Özellikle sosyal medyanın varlığı ile birlikte markanın değerini, hatta reklamını tüketiciler kendi iletilerinde ortaya koymaktadırlar. İnfografiğe göresosyal medya kullanıcılarının %93’ü  kendi katılımlarının marka açısından önemli olduğu düşüncesinde.

Youtube’da her gün 3 milyar video izlenmekte. İzleyicilerin 169.3 milyonu videolara internetten, 54.6 milyonu mobilden ulaşmaktadır. Mobil dünya hızla kendini yeni teknolojilere ve özellikle sosyal medya araçlarına adapte etmektedir. Bu iki oran arasındaki farkın ilerideki yıllarda azalacağını düşünmekteyim. İnternet kullanıcılarının %90 kadarı internette yer alan marka videolarını izleyerek, markayı satın alıp almama konusunda karar vermektedir.

İnfografiği dikkatlice incelediğimizde online pazarlamanın önemi daha da net bir şekilde ortaya çıkmaktadır.

Diğer bilgiler için infografiği inceleyebilirsiniz.