Social Media Summit 2012′den satır başları

Posted on February 27, 2012

0


27022012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Sabancı Üniversitesi MBA Klubü tarafından 25 Şubat 2012 tarihinde ikincisi düzenlenen Social Media Summit’te, sosyal medyayı farklı sektörlerin nasıl kullandığı ve sosyal medya ajanslarının da bu sektörlere ne şekilde yardımcı olduğu konusu işlendi. Farkı sektörlerden farklı konu ve konuşmacılarla çok bilgilendirici bir gün oldu.

Social Media Summit 2012 notlarımdan kısa bir derleme

Garanti Bankası İnteraktif İletişim ve Tasarım Ekibi Yöneticisi Sn. Aylin Dalyan, mobil uygulamalar, oyun, birebir ekonomi, dijital yaşam hakkında kısa kısa bilgiler verdi. Bu bilgiler ışığında Garanti Bankası’nın sosyal medya stratejisinibelirlerken nasıl bir yol izlediğini ve biz kullanıcıların bu konudan nasıl yaralanacağımızı anlattı.

Türk Hava Yolları İnteraktif Pazarlama İletişimi Müdürü Sn. Neşet Dereli, THY’nin Facebook, Twitter ve Youtube gibi sosyal medya ağlarındaki kullanım şeklini istatistiksel veriler eşliğinde katılımcılarla paylaştı. Dereli, THY için “Globally Yours” sloganının sosyal medyaya adaptasyonunun “Socially Yours” olduğunu ve sosyal medya alanında ne tür bir strateji amaçladıklarını anlattı. Sunum sonuna doğru, THY’nin Barcelona futbol takımı ile çektiği “Tek Rakibim Türk Hava Yolları” isimli reklam ile renklendi.

Tick Tock Boom Genel Koordinatörü Sn. Cem Çınlar, “Kurumlar Sosyal Medyayı Nasıl Kullanıyor? adlı sunumu ile sosyal ağlarda satın almayı etkileyen faktörlerden,  konvansiyonel ve dijital PR ajansları arasındaki farklardan bahseden konulara değindi. Çınlar, “İletişim sosyal bir olgudur, teknoloji kullanır, gerçeği ortaya koyar, içerik önemlidir.” söylemi ile içerik üretiminin yeni bir trend olduğundan bahsetti.  İçeriklerin; güncel, yeni üretilmiş, karşı koymadan oluşmuş, daha iyi ölçüm ve analiz ile ortaya konmuş olması gerektiğinin altını çizdi.

NTVMSNBC Genel Yayın Yönetmeni Sn. Ahmet Yeşiltepe, “Dünya’da ve Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya” adlı sunumunda internet ortamının haberciliği ne şekilde etkilediği üzerinde durdu. Dünya’nın pratik olması gerektiğini savunan Yeşiltepe, dijital ile analog içeriklerin okuma hızları arasındaki farklara da değindi. Yeşiltepe ayrıca, internet haberciliği kapsamında aklımızda her zaman bu içeriği nasil sunmalıyım? sorusunun yer etmesi gerektiğini belirtti.

Gnctrkcll’in Dijital İletişim Uzmanı Sn. Can Yıldızlı, sosyal medyanın amacından kısaca bahsettikten sonra, Gnctrkcll’in sosyal medyayı nasıl, ne şekilde kullandığı ve hedef kitlesine hangi olanakları sunduğundan bahsetti. Yıldızlı, son bir yılda Türkiye’de mobil internet kullanıcısının %360 arttığını ve gençlerde her 2 kişiden 1’inin mobil internet kullandığını dile getirdi. Yıldızlı aynı zamanda, 3G penetrasyonu açısından Türkiye’nin %44’lük bir orana sahip olarak Avrupa’yı geçtiğini söyledi.

41?29! İnteraktif Ajans Kurucusu ve Yöneticisi Sn. Alemşah Öztürk, sosyal medyayı ajansların gözünden ele alarak, ajansın kendi için üretken olmasının markası içinde üretken olması anlamına geldiğini dile getirdi. Bu çalışmanıniçerik üretimi için de etkin bir yöntem olduğundan bahsetti. Öztürk, 41?29! ajansının hem ajans hem marka için gerçekleştirdikleri yaratıcı çözümlerden örnekler sundu.

Bütün sunumların sonucunda içerik “HER ŞEY”DİR şeklinde bir ana fikir çıkarabiliriz.

Etkinlik sonunda katılımcılara düzenleme kurulu tarafından katılım belgesi verildi.

Bu konferansta yer alan konularla ilgili olarak #socialmediasummit2 hashtag’iyle atılan tweetler, http://www.sosyalmedyaport.com/SMS2/yayınlandı.

Daha fazla bilgi için bağlantıyı takip ediniz.

Advertisements