İşletmeler neden sosyal medyada yerini almalı?

Posted on February 24, 2012

0


24022012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

İnternet kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Özellikle bu ortamda sosyal medyaağlarının kullanım oranının payı gözardı edilmemesi gerekiyor. İşletmeler, hedef kitlesinin bulunduğu bu medyada daha etkin, hızlı ve etkileyici içerikler ile kullanıcılara ulaşmak zorunda.  Peki, işletmeler sosyal medyayı neden kullanmalıdırlar?

İşte cevaplar

İnternet ortamının yaygınlaşması ve gün geçtikçe büyümesi;
internet ortamı çok sayıda kullanıcının demografik özelliklerini diğer pazarlama kanallarından daha etkin bir biçimde ortaya koyuyor.

İşletmenizin sosyal ağının oluşturulmasının kolay ve ucuz olması; var olan bir pazarlama stratejinizi sosyal medya stratejiniz ile bütünleştirilip değerini arttırılabilirsiniz.

Markanızın farkındalığının artması; sosyal ağ kullanıcılarının büyük çoğunluğu çevrimiçi ve çevrimdışı ortamda belli bir markayı takip ediyor.

Anında geri bildirimde bulunması; hedef kitleniz  anında sosyal medya kanalları aracılığı ile sizinle iletişim kurabilir.

Sosyal medya ağlarının kullanımının iyi bilinmesi, markanın değerinin güçlendirilmesi; Facebook kullanıcıları günde 4 milyara yakın ileti paylaşmakta. Bu çerçevede sosyal medya hızlı, etkileyici ve ücretsiz reklam için iyi bir araç niteliği taşıyor.

Sosyal medya ROI ölçümünün yapılması; etkili içerik üretmeniz ve bu içeriğin sosyal ağ kullanıcıları tarafından diğer ağlarda paylaşılması, markanızın diğer kullanıcılarla iletişim kurmasını da sağlıyor.

Advertisements