Yüksek öğrenim dijitalleşmeye doğru mu gidiyor? (Infografik)

Posted on February 17, 2012

0


17022012 Yayınlandı / Published @ sosyalmedyaport.com – Yazar: Berna Ekim

Pazarlamadan spora, bilişimden sanata artık hemen hemen her sektörden kurumları sosyal medyada bulmak ve takip etmek mümkün. Son yıllarda eğitim sektörü de sosyal medya da kendini gösteriyor ve geliştirmeye çalışıyor. Yüksek öğrenim kurumları ve üniversiteler de kendi Facebook ve Twitter sayfalarını oluşturarak güncel haberlerini takipçileri ile paylaşıyor.

Visual Alliance Medya firması tarafından hazırlanan infografik; hem üniversitelerin hem de üniversite  adayı öğrencilerin, üniversite öğrencilerinin ve üniversite mezunlarının sosyal medya aracılığı ile birbirlerinden ne şekilde faydalandıklarını gösteriyor . Araştırmanın sonuçları şöyle özetlenebilir;

– Liselerden her yıl yaklaşık 3,2 milyon öğrenci mezun oluyor. Bu öğrencilerin %80’i sosyal ağları kullanıyor. 3.2 milyon öğrencinin 2,2 milyonu ertesi güz döneminde üniversitelere kaydını yaptırıyor. Adayların başvurularının değerlendirilmesi üniversitenin ilgili birimi tarafından üniversitenin Facebook ağını kullanarak yapılıyor. Kolejlerin ve üniversitelerin %98’nin Facebook sayfası, % 84’ünün Twitter sayfası var. Böylelikle öğrenciler sosyal medyada diğer öğrencilerle ve üniversitelerle iletişim içerisine en hızlı ve kolay bir biçimde geçebiliyor. Herhangi bir basılı ürüne ya da web sitesine nazaran üniversitelerin kendi sosyal ağları, kurumun kültürünü ve duruşunu yansıtmakta etken bir araç halinde. Aynı zamanda kurumlar olası öğrenci kitlesine ne kadar çok önem verdiklerini de gene sosyal ağları kullanarak gösteriyor.

– Şimdiki üniversite öğrencilerinin sayısı 19.7 milyon. Bu öğrencilerin %86’sı sosyal ağları etkin bir biçimde kullanıyor. Eğitim sırasında sosyal medyanın uygulamalı olarak kullanılması, iletişimde kolaylığı ve araştırmayı sağlıyor. Foursquare gibi lokasyon bazlı uygulamalar öğrencileri kampüse alıştırmak için kullanılıyor. Öğrenciler her check-in ile arkadaşlarına kampüs içerisinde nerede olduklarının bilgisini de veriyor. Öğrenciler aynı zamanda üniversitenin sosyal ağı üzerinden sorular soruyor ve bu sorular üniversite tarafından cevaplanıyor.

– Üniversitelerden her yıl yaklaşık 2,5 milyon öğrenci mezun oluyor. Bu öğrenciler kişisel gelişimlerini, kariyerlerini, başarılarını mezun oldukları üniversitelerin sosyal ağları üzerinde paylaşıyor. Böylelikle mezunlar ve hala öğrenimini sürdüren üniversite öğrencileri arasında güçlü bir iletişim bağı kuruluyor ve mezun öğrenciler aynı zamanda kendi üniversitelerinin etkinliklerinden de gene sosyal medya aracılığı ile haberdar oluyor.

Advertisements
Posted in: teknoloji